Crosul Uniqa


Crosul Uniqa 3 aprilie 2016
40:04 pe 10k - un rezultat foarte bun în această perioadă de pregătire
După Balcaniada de cros de acum două săptămâni, la care m-am simțit slăbit și ieșit din formă în urma gripei, am continuat recuperarea și revenirea la o condiție fizica normală printr-un regim alimentar bogat în ouă, brânzeturi, legume și citrice, precum și creșterea graduală a dificultății antrenamentelor.

Cu o săptămână înaintea acestui concurs am făcut din nou o normă de control pe 5,5 km, la fel cum făcusem înainte de Balcaniada de cros. Dacă înaintea Balcaniadei scosesem 23:06, de data aceasta am scos un timp mult mai bun, 22:22, un ritm de aproximativ 4:04/k, în echipament de iarnă. Pe baza acestui rezultat mi-am propus sa scot la acest Crosul Uniqa un timp de sub 41 de minute.

Între timp, eu și Adi ne-am cumpărat pantofi de alergare Saucony Type A6, foarte rapizi pe asfalt, ideali pentru o astfel de cursă, poate cel mai reușit model pentru competiții în care am alergat vreodată; lucru binecunoscut în rândul alergătorilor, echipamentul nou și de calitate e un factor care întotdeauna impulsionează sportivii și le dă mai multă încredere.

La această competiție suportul tehnic pentru înscrierea online și plată a fost destul de slab: menționez ca am trimis două mesaje pe email organizatorilor la care nu am primit răspuns, am încercat să-i contactez și prin telefon fără succes… Totuși la fața locului totul a fost în regulă, înscrierea a fost validă, numărul de concurs personalizat, repartizarea în sectoarele de start conform timpului declarat de mine online.

Cu o zi înainte de concurs, am ieșit la o încălzire prin Poli, așa cum fac de obicei înaintea unei competiții, iar vremea era deosebit de rea pentru alergare: vânt puternic și destul de rece, astfel că nu prea mi-ar fi venit să alerg în iegări scurți. Dar duminică vremea s-a îmbunătățit radical, nu a mai bătut vântul, au fost cam 10 C la start, o vreme ideală pentru alergare și pentru obținerea unor rezultate bune!

Cursele principale ale competiției au fost 10k individual și 2 x5k ștafetă. Au fost alergători de elită africani, a participat și cel mai bun alergător al nostru Nicolae Soare, mulți dintre cei mai buni alergători veterani dar și seniori. Chiar dacă numărul total de alergători a fost poate ceva mai mic decât la concursurile de acum tradiționale de maraton și semi-maraton ale Bucureștiului, foarte mulți dintre participanți din toate categoriile de vârstă au fost foarte bine pregătiți, obținând rezultate valoroase.

Acest fapt este ilustrat foarte bine de timpul câștigătorului 28:28 și prin faptul că primii 8 alergători au scos timpi sub 30 de minute!

După obișnuita încălzire pe principalul bulevard al Bucureștiului, împreună cu Adi m-am prezentat la start, unde am avut ocazia să facem poze de grup cu alergătorii de elită africani, fotografii pe care le voi prezenta pe blog dacă vor fi disponibile!

Startul s-a dat la ora 9:30 într-o atmosferă entuziastă, fără incidente. Am plecat puțin mai tare primele sute de metri pentru a-mi găsi „poziția” potrivită în pluton, astfel încât să pot alerga în ritmul meu; primul km l-am parcurs în aproximativ 3:50. A venit și Adi lângă mine, și am continuat cursa în doi, susținându-ne reciproc pentru menținerea unui ritm în jur de 4/km.

În prima parte a cursei, am avut anumite momente în care am scăzut puțin ritmul de alergare, dar Adi m-a „tras” după el, cum spun alergătorii. La borna de 5k aveam un timp de 20:08, în grafic pentru obiectivul meu. Undeva pe la km 6, am ajuns în capătul Bulevardului Unirii la Rondul Alba Iulia, de unde se vedea în linie dreaptă și puțin în vale tot traseul până la finiș.

Dându-mi seama că traseul e într-o ușoară coborâre, am mai mărit ritmul puțin, cu gândul să ajungem din urmă un sportiv care alerga desculț, lucru pe care l-am reușit cu aproximativ un kilometru înainte de final!
Întotdeauna în curse este bine să ne punem astfel de obiective ad-hoc, care ne pot ajuta și motiva să susținem un ritm bun de alergare, ne pot face să nu intrăm într-o zonă de „comoditate” în timpul efortului!
La kilometrul 9 aveam un timp de 36:14 și deja eram sigur că îmi voi realiza obiectivul de a alerga sub 41 de minute. Dar mai aveam și obiectivul de a-l depăși pe alergătorul desculț care era foarte aproape în spatele meu! Așa că am accelerat, Adi s-a ținut după mine, iar pe ultima linie dreaptă de aproximativ 500m a reușit să accelereze și mai mult!

La final eu am scos 40:04 iar Adi 39:52, depășind pragul psihologic de 40 de minute pe 10k! La categoria de vârstă M35-50, Adi a luat locul 8 iar eu locul 9, ceea ce reprezintă un alt succes – intrarea în top 10 la o competiție internațională!

Teolici m-a susținut „tehnic” tot concursul, de la încălzire până la alergarea de revenire, pândind momentele pentru realizarea celor mai frumoase poze și încurajându-ne, pe mine și pe Adi pe traseu!
Un concurs de pregătire foarte util în vederea semi-maratonului din 15 mai, o vreme absolut excelentă pentru alergare, un rezultat peste așteptări care-mi crește moralul după dezamăgirea provocată de rezultatul de la Balcaniada de cros!


1 comment:

  1. Felicitari si tie si lui Adi...si felicitari si pentru Teo ca si datorita ei ati scos timp asa bun !
    Ma bucur ca a iesit chiar mai bine decat ti-ai propus si fara incidente.
    Cristi

    ReplyDelete