Pe Arges in Jos

Pe Argeș in Jos - 20 decembrie 2015
O competiție frumoasă și utilă la sfârșitul anului!

După ce anul trecut am participat cu mare plăcere la prima ediție a competiției Pe Argeș în jos, m-am bucurat foarte mult atunci când am aflat că acest concurs se va ține și anul acesta, înscrierea fiind de asemenea gratuită! Organizarea foarte bună (la fel ca și anul trecut), distanțele de concurs variate – 7k, 14k și 21k, vremea excelentă pentru alergare, toți acești factori au adus la linia de start un număr mare de alergători și de susținători ai acestora!

Grupului nostru de anul trecut s-au alăturat Emanuel și Kenny, astfel că la ora 8, într-o atmosferă de bună dispoziție si veselie generală, cu vedeta Kenny în prim-plan, am plecat spre Pitești (eu, Teolici, Oana, Adi, Emanuel și Kenny). Locul de desfășurare al concursului a fost același de anul trecut, pe aleile din parcul Teatrului de Vară din Pitești.

Ca și anul trecut, am mers la acest concurs nu numai pentru plăcerea de a participa la o cursă frumoasă, dar și cu planul ca, dupa terminarea alergării, să facem o excursie în zona Cetății Poenari, și sa cumparam produse locale specifice. Drumul a fost liber și am ajuns fără probleme cu aproximativ o oră înainte de start la locul de desfășurare al concursului.

Ne-am dat seama imediat că vor fi mult mai mulți participanți decât anul trecut, văzând numărul foarte mare de mașini din parcare, noi găsind cu greu un loc în care ne-am putut strecura pentru a parca mașina. De altfel pe facebook s-au inscris online 320 de participanți la toate probele!

Organizarea concursului a fost foarte bună: declarațiile pe proprie răspundere ne-au fost trimise via email cu câteva zile inainte, prin urmare le-am avut la noi, printate si completate de acasă, iar numerele de concurs erau deja alocate participanților, astfel că înscrierea și primirea numerelor de concurs s-a putut realiza foarte rapid. Am mai făcut câteva poze și am plecat la încălzire împreună cu Teolici, Adi și Emanuel, Oana și Kenny fiind susținătorii noștri!

Traseul a constat dintr-o tură de aproximativ 7k pe aleile din parcurile adiacente Teatrului de Vară din Pitești, alergătorii urmând să parcurgă una, două sau trei ture, în funcție de proba la care s-au înscris. O măsură foarte bună luată de organizatori a fost decalarea cu 10 minute a startului la proba principala de 21k față de startul comun al probelor de 7k si 14k pentru a nu se crea îmbulzeală pe primele sute de metri, mai ales că în prima parte a traseului trebuiau urcate și niște scări pentru a ajunge pe faleză!

Teolici a concurat pe 7k considerând ca 14 k ar fi cam mult pentru ea, iar eu și cu Adi am hotărât să facem o cursă de 14k, pentru a face o alergare ceva mai rapidă decât cea de 21k, cursă preferată însă de Emanuel. Astfel grupul nostru a avut reprezentanți la toate probele acestei frumoase competiții!

Startul a fost unul fără probleme, după circa 3 km mi-am găsit ritmul și o poziție relativ stabilă în pluton, având câțiva alergători ceva mai în față, de care mi-am propus să încerc să mă apropii în a doua tură.

Am alergat relativ constant și susținut cele două ture, având un timp total de 58:30, Adi a sosit și el la aproximativ un minut de mine, o cursă foarte bună făcută de el având în vedere că în ultima vreme nu prea a avut timp sa-și urmeze programul de antrenament. Câștigătorul cursei a fost Scarlat, colegul nostru de la veterani, cu un timp foarte bun de 49 de minute!

Teolici a făcut și ea o cursă bună cu un timp de 43 de minute pe 7k! Iar după terminarea cursei nu s-a dus imediat să se schimbe ci a stat sa ne aștepte pe mine și Adi ca sa ne facă pozele de final! Și Emanuel a făcut o cursă foarte bună pe 21k scoțând un timp sub 1h30 – nu știu exact timpul deoarece nu s-a cronometrat…

Pe traseul de alergare au fost puncte de alimentare, indicatoare scrise sau benzi indicatoare și arbitri. Felicitări și mulțumiri organizatorilor!

Pe Argeș în jos este un concurs foarte util în pregătirea de iarnă, un prilej de a ne testa în plină perioadă de acumulare calitățile pe care am pus accentul la antrenament, dar și de a nu pierde contactul cu atmosfera de competiție, lucru confirmat și de participarea numeroasă și entuziastă!

Vremea frumoasă i-a determinat pe majoritatea participanților să rămână la tombolă și la premiere, unde am avut surpriza plăcută ca din grupul nostru să primească cadouri simbolice Teolici și Emanuel!

Am plecat apoi spre Poenari, ne-am făcut tradiționala de acum aprovizionare cu sirop și „vitamina Ț” :, apoi am fost cu toții de acord că suntem prea obosiți ca să mai urcăm până la cetatea Poenari, așa că ne-am mulțumit să facem câteva poze și să ne bucurăm de o masă pe cinste la restaurantul din apropiere!

Sărbători fericite și spor la antrenamente vizitatorilor blogului RunRareș!

1 comment:

  1. Rares, sa stii ca Mr. Kenny a declarat ca isi propune sa alerge si el anul urmator 7 Km!!! Felicitari participantilor, multumiri sustinatorilor, succes organizatorilor!

    Spor la antrenamente si sa ne vedem sanatosi la alergarile viitoare!

    ReplyDelete