halloween old town race

Halloween Old Town Race 8,6k
1 noiembrie 2014 0ra 18 30 - Centrul Vechi
După rezultatul bun de la MIB mi-am dorit să mai rămân în priză o perioadă, așa că am căutat un concurs de șosea în București care să aibă loc în această toamnă. Nu am găsit decât Halloween Old Race Town , dar mi s-a părut un concurs inedit și interesant, așa că am hotărât împreună cu Teolici să ne înscriem, Teolici în cursa de 5k, eu în cea de 10k.

Participarea la acest concurs m-a motivat, după semi-maratonul din cadrul MIB, să prelungesc pentru câteva săptămâni antrenamentele de intensitate, si anume fartlek-uri, tempo-uri mai susținute, intervale etc.

Traseul cursei, așa cum se vede pe harta de pe situl competiției, poate părea destul de dificil, cu multe urcări și coborâri, curbe strânse și 3 întoarceri pe loc la fiecare tură; o problemă părea să fie și cea a izolării traseului de ceilalți trecători pe străduțele înguste din centrul vechi. Având în vedere toate acestea nu am avut alt obiectiv în această cursă în afară de a alerga susținut
Programul competiției ne-a permis, mie și lui Teolici, să ne organizăm cu ușurință în ceea ce privește încălzirea, echiparea pentru concurs și schimbatul hainelor de după cursă; ea a avut startul la ora 17, eu la 18:30. Organizatorii nu au putut organiza vestiare pentru sportivi, așa ca am fost pe rând unul pentru celălalt staff-ul tehnic! Vremea a fost foarte bună pentru alergat, fără pic de vânt, cam 10 C și complet uscat pe jos.

Startul cursei de 5k, două ture de traseu, a fost foarte spectaculos, cu focuri de artificii și urale ale spectatorilor! Teolici a făcut o cursă foarte bună, a reușit să nu se rătăcească pe traseul foarte încâlcit și a scos un timp foarte bun de aproximativ 27 min!

Mi-au folosit foarte mult indicațiile lui Teolici referitoare la traseu, străduțele fiind foarte înguste, iar de la primul start mai multe marcaje au fost date la o parte de trecători, așa că destui de mulți alergători din cursa de 10k s-au rătăcit și au pierdut destul timp pentru a reveni pe traseu! Adevărul este că și eu, deși am avut de parcurs 4 ture, la fiecare dintre acestea existau porțiuni pe unde nu eram foarte sigur că sunt pe străduța corectă, mai ales că la ora cursei mele se întunecase complet.

Și eu am făcut o cursă foarte bună, fiind încurajat de Teolici, care tăia străduțele și îmi apărea în cele mai neașteptate puncte de pe traseu! La un moment dat au apărut și Adi cu Oana costumați corespunzător Halloween-ului în zona de start, așa că practic primeam încurajări de pe tot traseul, inclusiv de la simplii trecători! Am scos un timp bun, o medie de aproximativ 4:07/km pe o distanță de 8,6km aproximativ, un ritm foarte bun pentru mine ținând seama cum am spus de specificul traseului! Cursa pe Garmin o puteți vedea aici.

Am obținut locul 3 la categoria 40-49 ani și locul 19 la general (au fost mulți alergători de valoare la această competiție fără premii), o frumoasă medalie de participare și un voucher pe care l-am pierdut în timp ce mă schimbam, așa că nu am putut să beneficiez de ceaiul fierbinte oferit de organizatori!

O altă surpriză plăcută pentru mine la această participare a fost și reîntâlnirea cu doi foști colegi de facultate, Monica și Bogdan, cu care nu m-am mai întâlnit de la terminarea facultății!

În concluzie, un concurs foarte amuzant dar și dificil în același timp, multă voie bună, alergători care au concurat cu toată ambiția deși nu au fost premii materiale speciale; trebuie să remarc în mod special și atitudinea trecătorilor, care deși în cele mai multe cazuri nu au fost avertizați că se desfășoară o cursă de alergare, au făcut loc alergătorilor și i-au susținut pe toate străduțele!

No comments:

Post a Comment