CNpista-masters-2014

Campionatele naţionale de pistă - 14-15 iunie 2014

Record personal M40 pe 5.000m 19:14
Acesta a fost ultimul meu concurs în categoria M40 ca atlet masters (veteran), la capătul unui sezon foarte bun pentru mine, sezon în care m-am putut pregăti foarte bine şi prin urmare am realizat un progres semnificativ în rezultate. Poate că acest lucru m-a făcut să-mi propun un obiectiv cam „tare” pentru această cursă de pistă, anume un rezultat sub 19 minute pe 5.000m. Nu am fost departe, am obţinut un timp bun, timp care reprezintă şi un record personal în categoria M40 pentru mine: 19:14 pe 5.000m.

Având loc la nici o lună după Semi-maratonul Bucureştiului, la care am obţinut un rezultat excelent 1h29:05, am avut relativ puţin timp pentru a-mi reveni şi a reuşi să intru  într-o viteză superioară. Într-adevăr, nici timpii scoşi la antrenamentele de intensitate – bucăţi sau tempouri susţinute – nu indicau faptul că aş putea obţine un timp sub 19 minute, dar totuşi mi+am fixat ca obiectiv acest rezultat şi tempo-ul de cursă corespunzător, respectiv 3:47 min / km.

Toată săptămâna de dinaintea concursului m-am temut de caniculă, mai ales că proba de 5.000m a fost decalată faţă de anii anteriori, fiind programată la ora 10:50, startul dându-se cu o oarecare întârziere de obicei! Dar spre norocul şi bucuria alergătorilor, de sâmbătă vremea foarte caldă s-a schimbat brusc, devenind răcoroasă şi plăcută, dispărând şi umezeala specifică maselor de aer nord-african! Prin urmare, condiţii excelente de alergare!

În plus, Teolici a fost alături de mine cu aparatul de filmat, încurajându-mă la fiecare tură, la fel ca şi pe ceilalţi competitori, cu obişnuitul ei entuziasm! Sper ca la următoarele competiţii să se afle şi ea pe pistă printre competitori, şi să obţină rezultate bune şi medalii cât mai multe!

La start mai mulţi alergători decât în anii anteriori, între care şi Scarlat Marin şi Fane Oprina unii dintre cei mai buni performeri din ţară din rândul atleţilor masters! Am plecat pe tempo-ul propus, încercând să fiu cât mai relaxat în alergare, să nu forţez prea mult la început şi să mă „tai” prea devreme în cursă. Astfel prima mie am parcurs-o în 3:46 exact tempoul care-mi trebuia pentru a coborî câteva secunde sub 18 minute.

Din păcate însă, din cauza lipsei pregătirii specifice pentru această probă şi în general lipsa pregătirii pe pistă, nu mi-au permis să menţin acest ritm, pe următorii kilometri de alergare scăzând constant: kilometru 2 – 3:52, kilometrul 3 – 3:54, kilometrul 4 – 3:56. Pe ultimul kilometru, simţind că am resurse am reuşit să cresc din nou tempo-ul reuşind  3:44, cea mai buna mie! Graficul cursei îmi confirmă practic pregătirea bună pe distanţe mai lungi şi anumite carenţe în antrenamentele de viteză în regim de rezistenţă.
Km 1 Km 2 Km 3 Km 4 Km 5
03:46 3:52 (7:38) 3:54 (11:32) 3:56 (15:29) 3:44 (19:13)

Timpul oficial a fost 19:14, obţinând locul 2 la categoria mea de vârstă, încheind astfel categoria M40 cu o medalie de argint!

Cursa a fost câștigată autoritar de Scarlat Marin cu un timp de 16:59, urmat de Fane Oprina cu 17:28. Vreau să menţionez şi timpii foarte buni obţinuţi de Cătălin Maftei, revenit după mulţi ani de pauză – 19:38 şi de către Cătălin Ioniţă care a făcut un progres enorm faţă de anul trecut: 18:39, anul trecut el abia reuşind timpi în jurul a 25 de minute!!!

Puteţi vedea aici toate rezultatele Campionatelor Nationale de atletism Masters...

După acest frumos concurs, am mers împreună cu Teolici, Cătălin şi soţia lui Georgiana  şi cu Iorgu Lemnaru  la o terasă din apropiere unde am petrecut câteva ore frumoase în care am depănat amintiri şi ne-am făcut planuri de viitor ca alergători şi sportivi!
Urmează în curând să postez pe acest blog o analiză-bilanţ a trecerii mele prin categoria M40 ca atlet masters; în ceea ce priveşte pregătirea mea, după o scurtă perioadă de revenire activă, voi începe antrenamentele pentru cursa de 21 de km din toamnă de la Maratonul Bucureştiului, unde sper să îmi fac un nou record personal în această probă!

Ca la toate ediţiile Campionatelor Naţionale Masters în aer liber, au avut loc întreceri foarte aprige la toate celelalte probe de alergări, sărituri şi aruncări, arbitrii au fost şi ei la înălţimea întrecerii, la fel ca şi organizatorii – Comisia Atleţilor Veterani în frunte cu neobositul conducător al nostru, Domnul Profesor Gheorghe Rugină, antrenor emerit!
Le urez colegilor masters o vară în care să se antreneze cât mai bine şi fără accidentări, şi să obţină rezultatele dorite la competitiile din toamnă!

1 comment:

  1. Multumesc pentru aprecieri Rares. Foarte reusita poza, multumiri si fotografului.
    Succes si in continuare si antrenamente ferite de accidentari.
    PS: ca o mica observatie - de apreciat timpul excelent obtinut de Catalin Maftei, in conditiile in care a alergat cu acea contractura de gamba. Eu stiu cat de greu este sa alergi cu astfel de probleme musculare, am simtit anul trecut pe propria piele. :) Spun asta, desi imi dau seama ca poate era mai bine sa se opreasca decat sa forteze si sa riste o accidentare mai grava.

    ReplyDelete