Cros-an-nou-2014

Crosul Anului Nou - 2 ianuarie 2014

Mult entuziasm și multă animație ca de fiecare dată la primul cros din noul an al atleților masters! La fel ca și în ultimii ani întâlnirea noastră a avut loc la sala de atletism a complexului Lia Manoliu. Nu au lipsit nici deliciosul ceai, cozonacul si fructele de la întâlnirea festivă de început de an! Ne-am bucurat cu toții ca ne-am reîntâlnit sănătoși, ne-am urat toate cele bune și la cât mai multe rezultate valoroase în noul an, ne-am împărtășit din planurile și speranțele pe plan sportiv pe care fiecare dintre noi le are!

Domnul Rugină și ceilalți din conducerea Asociației Atleților Veterani (masters) au prezentat ultimele noutăți referitoare la Campionatele Mondiale de Sală ale atleților masters care se vor desfășura în luna martie la Budapesta, acest lucru reprezentând o ocazie rară pentru atleții noștri de a concura în compania celor mai buni atleți din lume; cu atât mai mult cu cât în ultimii ani această competiție s-a desfășurat pe alte continente, costurile deplasării fiind foarte mari si prin urmare numărul participanților români a fost foarte redus.

As vrea să menționez aici, pentru cei interesați, că înscrierile și plata la Campionatele Mondiale de Sală de la Budapesta se pot face online sau prin completarea unui formular prin intermediul conducerii Asociației Atleților Veterani. Din ce am înțeles, nu se va organiza o deplasare de grup cu autocarul existând foarte multe alte variante normale de a ajunge la Budapesta.
Startul Crosului Anului Nou al atletilor veterani 2014

Revenind la Crosul Anului Nou, după o scurtă încălzire pe pista destinată acestui scop, am ieșit cu toții afară și ne-am aliniat la start pentru un alt rând de poze! Am cântat în grup și o strofă din imnul alergătorilor iar apoi s-a dat startul pe traseul „clasic” – practic o tură de parc de aproximativ 1500m.

Am plecat foarte tare pentru a nu pierde contactul cu primii alergători din pluton, ceea ce nu a fost chiar foarte bine pentru mine pentru că după vreo 500m eram cam sufocat – asta deși îmi propusesem să nu mai fac această greșeală! Oricum, după ce am mai scăzut puțin ritmul mi-am revenit destul de rapid și am putut să mai accelerez astfel încât să mai depășesc vreo 2 concurenți fără a mai fi depășit de cineva din spate, terminând pe locul 4 la general și pe locul 1 la categoria mea de vârstă, respectiv 40-44 ani. Timpul scos de mine a fost de 4:38, iar timpul câștigătorului a fost de 4:07.
Teolici aproape de linia de sosire!

Și Teolici a făcut o cursă foarte bună la fete venind pe locul 6 la general și pe locul 2 la categoria ei de vârstă cu un timp de 7:03, timp care reprezintă un progres pentru ea pe distanțe scurte!

Ne-am întors în sală, cu toții îmbujorați, pentru gustare și ceai, apoi au fost citite clasamentele pentru fiecare categorie atât la fete cât și la băieți; din păcate nu s-au oferit și diplome participanților ca în alți ani, diplome care reprezintă o frumoasă amintire și au o valoare sentimentală pentru noi ca sportivi! Poate că și acesta este un motiv pentru care numărul participanților a început să scadă la competițiile noastre…

Să mai spun că vremea a fost bună pentru alergare, chiar dacă a fost un pic rece (cam 0 °C și destulă umezeală), în schimb nu am avut deloc gheață sau zăpada astfel că am putut alerga cu motoarele turate la maximum fără frică!

O întâlnire frumoasă care de fiecare dată îmi dă un tonus pozitiv și mă bucură foarte mult!

Le doresc tuturor colegilor mei și celor din conducerea Asociației Atleților Veterani multă sănătate și rezultate excelente în 2014!

No comments:

Post a Comment