CN-Pitesti-masters

Campionatele de alergare pe şosea ale atleţilor masters - 11 mai 2013 - 40:36 pe 10 km
Ca şi în ultimii ani m-am pregătit în mod special pentru Campionatele Naţionale de Şosea ale veteranilor desfăşurate în parcul Trivale din Piteşti, organizate excelent ca de fiecare dată de către Comisia de sport Argeş.

Am plecat sâmbătă dimineaţa în grup cu colegii mei de la veterani Mioara Pop, Lidia, şi Domnul Zdrula şi după ce am ocolit puţin pe străduţele din preajma parcului din cauza unor bariere am ajuns cu o oră înainte de primul start în Parcul Trivale.

Datorită organizării bune, înscrierea, plata taxei de participare, stabilirea orelor de start pentru diferite probe s-au făcut rapid şi eficient aşa ca ne-am putut face încălzirea şi echiparea pentru cursă fără nici o problemă.

Un traseu dificil prin pădurea din Trivale

Au fost mai multe curse în această competiţie, curse de marş, 2km, 5km, 10 km şi semi-maraton, startul dându-se separat pentru fiecare dintre acestea. Vremea a ţinut cu noi fiind excelentă pentru competiţie, pădurea deasă din Trivale apărându-ne de soare şi oferind o răcoare plăcută care i-a ajutat pe alergători să concureze la cel mai bun nivel al lor.

Eu am participat la cursa de 10km, am făcut o cursă constantă, de la început am preluat conducerea plutonului de alergători dar fără să forţez prea mult, având în vedere şi traseul foarte variat – practic se aleargă doar în pantă pe tura respectivă – pentru a nu mă „tăia” după jumătatea cursei aşa cum mi s-a mai întâmplat în anii trecuţi.

Pe la jumătatea cursei am fost depăşit de Vali din Curtea de Argeş; vreo 2-3 km am încercat să rămân în plasa lui dar uşor, uşor m-a distanţat reuşind să câştige cursa cu un timp de 39:30. Am venit pe locul 2 la general cu un timp de 40:36 timp pe care-l consider bun şi care reprezintă un progres vizibil faţă de anul trecut când am scos doar 41:54 pe acelaşi traseu.

A urmat premierea şi tradiţionala poză de grup, precum şi o gustare oferită de rudele unor alergători piteşteni dispăruţi dintre noi. La categoria mea de vârstă (40-44 ani) am obţinut titlul de campion beneficiind de faptul ca Vali, cel care a câştigat cursa, are peste 45 de ani şi prin urmare nu face categoria mea de vârstă.

Primul titlu după câţiva ani de "secetă" din cauza accidentării de la călcâi

După terminarea concursului am mai făcut şi o mică excursie împreună cu colegii până la Barajul Vidraru unde ne-am bucurat de peisaj şi de aerul curat. (Ca de obicei n-am reuşit să urc scările până la statuie din cauza răului de înălţime :=))

Au fost o competiţie şi o excursie foarte frumoase, care mi-au adus şi bucuria obţinerii unui nou titlu de campion al veteranilor, dar în acelaşi timp şi regretul că tot mai mulţi dintre colegii noştri preferă competiţiile comerciale în dauna celor ale atleţilor masters…

Peisaj de la Barajul Vidraru

3 comments:

  1. interesant articolul, dar ar fi fost mai reusit daca era insotit de rezultate si de la alte categorii

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
    2. Din pacate nu dispun de celelalte rezultate si in general rezultatele la competitiile veteranilor apar doar in revista atletilor veterani din anul urmator
      Am avut ca proiect sa pun pe situl www.runrares.ro (site dedicat unor aspecte mai tehnice legate de alergare spre deosebire de blogul personal) rezultatele veteranilor la toate competitiile si probele de-a lungul anilor, insa din pacate nu am gasit sprijinul necesar pentru acest proiect...
      Eu cred in continuare ca ar fi foarte apreciat un astfel de proiect, adica un site unde sa poata fi vazute rezultatele si recordurile atletilor masters de-a lungul anilor...

      Delete